سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دلها را روى آوردن و روى برگرداندنى است اگر دل روى آرد آن را به مستحبات وادارید ، و اگر روى برگرداند ، بر انجام واجبهاش بسنده دارید . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 96 خرداد 18 , ساعت 2:42 صبح
بانک اطلاعاتی Access 2005 در 39 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 26 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 39
بانک اطلاعاتی Access 2005

فروشنده فایل

کد کاربری 7466

بانک اطلاعاتی Access 2005 در 39 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc


فهرست مطالب:

 آشنایی با نرم افزار مورد استفاده

 

 بانک اطلاعاتی چیست؟

 

 بانک های اطلاعاتی رابطه ای

 

 قابلیت های یک بانک اطلاعاتی

 

 Access مایکرو سافت به منزله یک RDBMS

 

 تعریف داده ها و ذخیره سازی

 

 کنترل داده ها

 

 دلایل سوئیچ کردن به یک بانک اطلاعاتی


بخش اول) آشنایی با نرم افزار مورد استفاده

 

نرم افزار از دبیرخانه تحت بانک اطلاعاتیAccess 2005 تهیه و تدوین گردیده فلذا برآن شدیم به دلیل توضیح کامل در خصوص نرم افزار استفاده شده جهت این برنامه را از فصل اول کتاب خودآموز جامع مایکروسافتAccess 2003 استفاده نماییم.

 

اگر با کامپیوترهای شخصی زیاد کار می کنید، بی تردید از واژه پردازها یا برنامه های کاربردی صفحه گسترده در کارهای خود استفاده می نمایید و احتمالاً استفاده از واژه پردازها را از زمانی که محصولات مبتنی بر کاراکتر تحتMS-DOS به کار برده می‌شوند شروع کرده و به تدریج آنها را به واژه پردازهایی که تحت سیستم عامل ویندوز اجرا می‌شوند ارتقاء داده اید. و نیز احتمال می رود که اکنون از مزیت داشتن بعضی نرم افزارهای بانک اطلاعاتی، یا به منزله جزئی از بسته های مجتمع سازی نشده مانند Microsoft Works یا به صورت یک برنامه جداگانه برخوردار هستید.

 

اکنون مدت های طلوانی است که برنامه های بانک اطلاعاتی برای استفاده کلیه کاربران کامپیوترهای شخصی به بازار ارائه شده اند، ولی متأسفانه بیشتر این برنامه ها یا برنامه‌های مدیریت ذخیره سازی ساده داده ها می باشند که برای ساخت برنامه های کاربردی مناسب نمی باشد. امروزه، حتی افرادی که با کامپیوتر به خوبی آشنا هستند نیز از سیستم های بانک های اطلاعاتی پیچیده دوری می کنند، مگر اینکه مجبور به استفاده از یک بانک اطلاعاتی اختصاصی تکمیل شده باشند. اکنون، با ارائهAccess مایکروسافت، یک سیستم بانک اطلاعاتی ساده در اختیار همگان می باشد و کاربران بسیاری برای ساخت بانک های اطلاعاتی ساده و کاملاً پیشرفته از آن استفاده می کنند.

 

اکنون که هفتمین نسخهAccess ارائه شده است، این نرم افزار به مراتب از پنجمین نسخه خود که برای نسخه های32 بیتی ویندوز طراحی شده بود قدرتمندتر گشته و نیاز به بررسی نحوه استفاده از کامپیوتر برای انجام کار تحتAccess دارد. اگر تاکنون به علت نیاز به مهارت های برنامه نویسی یا به علت نیاز به صرف وقت زیاد جهت یادگیری کار با بانک های اطلاعاتی، از نرم افزارهای بانک های اطلاعاتی دوری گزیده‌اید، اکنون می توانید بدون واهمه از علل فوق کار با برنامه ساده و آسانAccess را شروع کنید. ولی چگونه می توان مطمئن شد که به کاربردن Accessبرای انجام کارهای شما یک برنامه مناسب و انتخاب درست می باشد برای این منظور در زیر نگاهی به مزایای استفاده ای یک نرم افزار توسعه بانک اطلاعاتی بیندازید.

 

بانک اطلاعاتی چیست؟

 

به یک زبان ساده، یکDataBase (بانک اطلاعاتی) به مجموعه رکوردها و پرونده هایی اطلاق می شود که به منظور خاصی سازماندهی شده اند. برای مثال، می توانید اسامی و نشانی کلیه دوستان یا مشتریان را بر روی کامپیوتر خود نگه دارید. و یا کلیه نامه هایی را که می نویسید نگهداری کرده و انها را به ترتیب اسامی گیرندگان آنها مرتب سازید. و یا مجموعه ای از پرونده های حاوی، اطلاعات مالی- پول های پرداختی و حساب های دریافتی و موازنه حساب های خود را روی کامپیوتر ذخیره کنید. اسناد واژه پرداز که برحسب عنوان سازماندهی می شوند نیز به نوعی یک بانک اطلاعاتی را تشکیل می‌دهند. پرونده های صفحه گسترده ای که بر حسب کاربران آنها سازماندهی شده اند نیز نوع دیگری از یک بانک اطلاعاتی می باشند، میانبرها به کلیه برنامه ها در روی منویStart ویندوز نیز نوعی بانک اطلاعاتی محسوب می شوند و میانبرهای اینترنت به پوشهFavorite شما هم یک بانک اطلاعاتی است.

 

اگر کار شما کاملاً سازماندهی شده باشد، می توانید صدها کاربرگ یا میانبر را با استفاده از پوشه ها و زیرپوشه ها اداره کنید. هنگام انجام این کار، «شما» مدیر بانک اطلاعاتی محسوب می شوید. ولی اگر به اشکال بزرگی برخوردید چه باید کرد؟

چگونه می توان اطلاعات مربوط به مشتریان متعدد را که در اسناد و پرونده های کاربرگ های گوناگون درج شده اند جمع آوری کرد و به آنها دسترسی داشت؟ چگونه می توان با وارد کردن اطلاعات جدید همین اطلاعات رابطه برقرار نمود؟ چگونه می‌توان مطمئن شد که اطلاعات وارد شده صحیح می باشند؟ چگونه می توان اطلاعات را با دیگرانبه اشتراک گذاشت، ولی به آنان اجازه تغییر آنها را نداد؟ برای انجام این کارها، به یک سیستم مدیریت اطلاعات یا DataBase Management System (DBMS) نیاز دارید.

 


  + نمونه پرسشنامه  + نمونه پرسشنامه آماری  + نمونه پرسشنامه روش دلفی  + نمونه پرسشنامه طیف لیکرت  + نمونه پرسشنامه پایان نامه  + نمونه پرسشنامه Ahp  + نمونه پرسشنامه تحقیق  + نمونه پرسشنامه استخدامی  + نمونه پرسشنامه شهرسازی  + نمونه پرسشنامه معماری  + نمونه پرسشنامه آماری دوم دبیرستان  + نمونه پرسشنامه آماری دبیرستان  + نمونه پرسشنامه آماری مدیریت  + نمونه پرسشنامه آماری Spss  + نمونه پرسشنامه آماری  + نمونه پرسشنامه آمار  + نمونه سوالات پرسشنامه آماری  + دانلود نمونه پرسشنامه آماری  + نمونه پرسشنامه های آماری  + نمونه پرسشنامه به روش دلفی  + نمونه پرسشنامه با طیف لیکرت  + دانلود نمونه پرسشنامه طیف لیکرت  + نمونه پرسشنامه براساس طیف لیکرت  + نمونه پرسشنامه پایان نامه کارشناسی ارشد معماری  + نمونه پرسشنامه پایان نامه معماری  + نمونه پرسشنامه پایان نامه شهرسازی  + نمونه پرسشنامه پایان نامه مدیریت  + نمونه پرسشنامه پایان نامه رشته معماری  + نمونه پرسشنامه پایان نامه گردشگری  + نمونه پرسشنامه پایان نامه پزشکی  + نمونه پرسشنامه پایان نامه روانشناسی  + نمونه پرسشنامه پایان نامه کارشناسی ارشد  + نمونه پرسشنامه Ahp فازی  + دانلود نمونه پرسشنامه Ahp  + نمونه پرسشنامه روش Ahp  + نمونه پرسشنامه مدل Ahp  + نمونه فرم پرسشنامه Ahp  + نمونه پرسشنامه استاندارد Ahp  + نمونه پرسشنامه های Ahp  + نمونه پرسشنامه برای Ahp  + نمونه طراحی پرسشنامه Ahp  + نمونه پرسشنامه تحقیقات بازار  + نمونه پرسشنامه تحقیقی  + نمونه پرسشنامه تحقیقات بازاریابی  + نمونه پرسشنامه تحقیقاتی پزشکی  + نمونه پرسشنامه تحقیق بازاریابی  + نمونه پرسشنامه تحقیق علوم اجتماعی  + نمونه پرسشنامه تحقیق معماری  + نمونه پرسشنامه تحقیق میدانی  + نمونه پرسشنامه تحقیق طلاق  + نمونه پرسشنامه استخدامی  + نمونه پرسشنامه استخدام  + نمونه فرم پرسشنامه استخدامی  + نمونه پرسشنامه های استخدامی  + نمونه پرسشنامه استخدام منشی  + نمونه پرسشنامه استخدام کارگر  + نمونه فرم های پرسشنامه استخدامی  + دانلود نمونه فرم پرسشنامه استخدامی  + نمونه پرسشنامه شهرسازی Pdf  + دانلود نمونه پرسشنامه شهرسازی  + نمونه پرسشنامه رشته شهرسازی  + نمونه پرسشنامه های شهرسازی  + نمونه پرسشنامه معماری پایان نامه  + نمونه پرسشنامه رشته معماری  + دانلود نمونه پرسشنامه معماری  + نمونه پرسشنامه مقاله معماری



لیست کل یادداشت های این وبلاگ